یزدفردا"رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي از شناسايي عامل برداشت غير مجاز از حساب يکي از شهروندان مشهدي خبر داد. سرهنگ " عرفاني" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي رسيدگي به يک فقره پرونده واصله با موضوع برداشت غير مجاز از حساب بانکي مربوط به يكي از شهروندان مشهدي، مراتب بلافاصله در دستور کار تيم عملياتي پليس فتا استان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام يک سري اقدامات فني و پليسي در فضاي مجازي و همچنين تحقيقات گسترده در اين راستا موفق شدند عاملان سرقت از حساب شاکي را شناسايي کنند.

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در ادامه بيان داشت: متهمان با انجام يک سري عمليات رواني مبني بر اينکه شما برنده مبالغي وجه نقد به دلايل مختلف اعم از خوش حسابي در پرداخت حساب ها يا خريد شارژ تلفن همراه و ... شده ايد شهروند را وسوسه كرده و با دسترسي غير قانوني به اطلاعات حساب افراد و دادن يك سري اطلاعات محرمانه شخص را مجاب كرده كه اين جايزه واقعي مي باشد.

سرهنگ"عرفاني" همچنين اضافه کرد: کلاهبرداران در مرحله بعد با جلب اعتماد طعمه ، به مقصد سوء خود نزديك شده و با كشاندن فرد مورد نظر به پاي دستگاه عابر بانك و با گرفتن رمز دوم حساب اينترنتي و يا به بهانه هزينه ارسال ، از افراد كلاهبرداري مي كنند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: طي اقدامات فني و اطلاعاتي و همچنين رصد پرونده متشکله مشخص شد متهمان نه تنها شاکي مربوطه بلکه افراد ديگري از استان هاي مختلف را مورد هدف و طعمه خود قرار داده که با تحقيقات گسترده توسط کارشناسان زبده پليس فتا استان خراسان رضوي متهم ساكن تهران بود، شناسايي و با تهيه نيابت قضايي دستگير شد.

به گفته سرهنگ"عرفاني" پرونده متشکله به همراه مستندات مربوطه جهت ارشاد قضايي و سير مراحل قانوني پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوي در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به اطلاع رساني گسترده پليس، رسانه ها اعم از جرايد و صدا و سيما و ... باز هم برخي از شهروندان طعمه افراد كلاهبردار با ترفند "شما برنده ... شده ايد "مي شوند كه در همين رابطه به شهروندان توصيه کرد:

1-تمامي پيام ها و تماس هايي كه با شما در جهت برنده شدن در مسابقه برقرار مي شود را بررسي دقيق و از صحت آن اصمينان حاصل نماييد و ضمنا هيچ گونه اطلاعات شخصي و مخصوصا اطلاعات بانكي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد.

2- به محض فعال شدن رمز دوم به غير از مالک اصلي کارت بانکي افراد ديگر نيز مي توانند با در دست داشتن رمز دوم و شماره کارت خريد و برداشت اينترنتي را انجام دهند لذا به شهروندان توصيه مي گردد در جهت خريدهاي اينترنتي از لو رفتن رمز بانکي دقت لازم به عمل آيد.

3- اگر رمز کارت بانکي شما لو رفت سريعا از طريق بانک مربوطه يا با در دست داشتن کارت بانکي به نزديک ترين دستگاه خودپرداز اقدام و رمز بانکي را تغيير تا از سرقت وجه از حساب جلوگيري به عمل آيد.

4- به علت لو رفتن رمز کارت بانکي به صورت مکرر حداقل هر شش ماه رمز بانکي را تغيير دهيد. /

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا